Byt till Impact Loop Europe
x

De vill göra den gröna omställningen mer attraktiv – startar impact-byrå

Klimatprofilerna Emma Sundh och Maria Soxbo, har kommunikationsbyrå Repeat ihop. Foto: Pressbilder.

Den gröna omställningen är inte tillräckligt läckert förpackad. Det anser klimatprofilerna Emma Sundh och Maria Soxbo som startar en kommunikationsbyrå för att visa var skåpet ska stå.<br><br>"Det finns ett behov att förpacka omställningen på ett snyggt och attraktivt sätt", säger Emma Sundh till Impact Loop.<br><br>

Reporter och redaktör

Efter sju års samarbete med klimatprojekt, böcker och föreläsningar tar Emma Sundh och Maria Soxbo ett nytt steg tillsammans.

Klimatduon har hittat ett hål på marknaden och nu är deras gemensamma plan att fylla det.

"Brist på tid och kunskap är de vanligaste orsakerna till att omställningsarbetet fallerar. Där kan vi, med vår kombination av krisinsikt, erfarenhet, kunskap och nytänk göra mer", säger Emma Sundh till Impact Loop.

Med omställnings- och kommunikationsbyrån Soxbo & Sundh ska de hjälpa företag, kommuner, regioner och destinationer att kommunicera omställningen på ett strategiskt och kaxigt sätt.

"Vi vill att företagen ska ta sig an omställningen utan att falla i klassiska manér. Att de ska våga mer och utmana sitt tänk och skapa attraktiv och konkurrenskraftig kommunikation", säger hon.

Enligt henne är det inte tillräckligt med fakta och krisinsikt. Omställningen måste också vara attraktiv, eftersom det är så den andra sidan – de som inte bryr sig om klimatet – gör.

Att klimatfrågorna har hamnat i skymundan i samhällsdebatten är inget som avskräcker.

"Allting går i vågor. Och klimatkrisen försvinner ju inte bara för att trenden råkar gå åt ett annat håll just nu", säger Emma Sundh.

När organisationer blir rädda för att kommunicera sitt hållbarhetsarbete, så kallad greenhushing, gäller det att lägga i en högre växel, anser hon.

"Drömklienterna är de som är vill vara en del av framtiden, men som inte vet var de ska börja."

Lås upp resten av artikeln gratis:
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Läs resten av artikeln gratis – fyll i din mejl

Genom att lämna din mejladress låser du upp artikeln och börjar prenumerera på vårt nyhetsbrev.
Erbjudande t.o.m 31 december 2024

Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!

  • Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Erbjudandet gäller nya medlemmar som inte haft en gratisperiod tidigare. Efter gratisperioden övergår ditt medlemskap till en betald prenumeration. Du får 20% rabatt i ett år – därefter förnyas ditt medlemskap automatiskt till ordinarie pris om du inte säger upp det innan.

Just nu: Fortsätt läsa och spara 30%

  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
  • 👉 Spara 30% rabatt – begränsat erbjudande
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Just nu: Fortsätt läsa och spara 30%

  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
  • 👉 Spara 30% rabatt – begränsat erbjudande
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Erbjudande t.o.m 31 december 2024

Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!

  • Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Erbjudandet gäller nya medlemmar som inte haft en gratisperiod tidigare. Efter gratisperioden övergår ditt medlemskap till en betald prenumeration. Du får 20% rabatt i ett år – därefter förnyas ditt medlemskap automatiskt till ordinarie pris om du inte säger upp det innan.
Läs mer om: