Han går från underkläder till chef på Oatly: "Älskar det redan"
Filip Nilsson blir ny varumärkeschef på Oatly.
När havremjölkstillverkaren Oatly värvar en ny varumärkeschef plockar de från reklam- och modevärlden.
Filip Nilsson var tidigare partner och kreativ chef för reklambyrån Forsman & Bodenfors och har därefter jobbat inom reklam och film.
Nu senast var han dock med och grundade klädmärket Closely, som tillverkar och säljer bekväma underkläder för vanliga kroppar. Closely är numera en del av klädjätten Lindex.
Om sitt nya uppdrag på Oatly skriver han så här på Linkedin (Impact Loops översättning):
"Det är ett stort jobb. Visionen är att ersätta hälften av världens komjölk med växtbaserade alternativ. Våra volymer utgör mindre än 0,1% av den totala mjölkproduktionen idag. Möjligheterna är oändliga. Likaså utmaningarna. Älskar det redan."
Börsnoterade Oatly är kända för sitt kreativa varumärke som sticker ut i mjölkhyllan, så värvningen känns naturlig i en tid då även utmanare behöver fortsätta vara kreativa och förnya sig själva, särskilt när konkurrensen inom mjölkalternativ ökar.
Oatly omsatte 3,9 miljarder kronor 2022 och har ett rörelseresultat på -533 miljoner kronor.
Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!
- Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Fortsätt läsa – kom in i loopen!
- Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Läs gratis resten av året och spara 20% hela 2025!
- Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev
- Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
- Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups