Ärtdrycksbolaget plockar in marknadsproffs från Oatly

Jennie Östholm, ny Group Marketing Manager och bolagets vd, Sara Berger. Foto: press.

Ärtdrycksbolaget Sproud värvar Jennie Östholm till rollen som Group Marketing Manager för att växla upp varumärkets tillväxtresa.

Jennie Östholm har en bakgrund inom den växtbaserade industrin från sin tidigare marknadsroll på havremjölksbolaget Oatly.

"Vi är otroligt stolta över att välkomna Jennie till teamet. Hon för med sig stark erfarenhet från marknaden för alternativa mjölkprodukter samt kreativa förmågor för varumärkestillväxt. Jag ser fram emot att se Sprouds nya varumärkesuttryck rullas ut som en del av vår fortsatta tillväxtresa”, kommenterar Sara Berger, global vd för Sproud, rekryteringen (Impact Loops översättning).

"Sproud har den ultimata produkten för att förändra marknaden. Mitt jobb är att bygga ett varumärke som gör produkten rättvisa. Med Oatlys varumärkesresa i ryggraden kommer jag att inspireras, men skapa Sproud-uttrycket på ett alternativt sätt”, säger Jenni Östholm (Impact Loops översättning).

Fortsätt läsa – kom in i loopen!

  • Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev (gratis!)
  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Fortsätt läsa – kom in i loopen!

  • Håll dig i loopen med vårt dagliga nyhetsbrev (gratis)!
  • Full tillgång till daglig kvalitetsjournalistik med allt du behöver veta inom impact
  • Affärsnätverk för entreprenörer och investerare med månatliga meetups
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.